Moin,
ich wollte hier mal ein Diskussionsthread über ein sehr vielversprechendes Spiel eröffnen: Onset
https://store.steampowered.com/app/1105810/Onset/
Das Game soll wohl quasi ein Sandkasten für Entwickler sein.
Es bietet grobe Rahmen und quasi ein Baukausten, um sein eigenes Spiel einfach zu erstellen.
Das Scripting läuft wohl mit über 500 Funktionen mit LUA.
Ein Garry's Mod zum erstellen eigenes Spielmodi auf eigenen Server auf Basis von UE4.
Ich bin mega gehyped und hoffe, wenn es das hält, was es verspricht, das man da bald mal nen Projekt starten könnte.
Aktuell ist es wohl hauptsächlich für so Standard ReallifeRP genutzt aber es soll wohl so viele möglichkeiten haben,
dass sowas wie im Mittelalter oder auch ggf. in Star Wars auch möglich sein könnte.
FAQ
When is the planned release date of Onset?
December 13th 2019
What platforms will the game be on?
PC exclusive on Steam.
What's the map size?
The map will be 20 km² surrounded by an ocean.
How many players will be able to join per server?
We have our custom dedicated server software that only sends data to relevant players. Meaning you only see players, vehicles and objects near you. Our tests have shown that 300 players work well on a decent server hardware. (Full list of limitations https://dev.playonset.com/wiki/Limitations).
What the client can display at once is another thing. Most of the time you have 1-30 players on your screen which works perfectly fine.
What's the game engine?
Unreal Engine 4
How does scripting for Onset work?
Scripts are being executed on the server and client. Have a look on our developer wiki for a list of functions and events.
Custom content like sounds and textures are being downloaded directly from the server.
Are there example scripts?
(https://github.com/BlueMountainsIO/OnsetLuaScripts)
What kind of vehicle damage is there?
Vehicles have different areas that can be damaged depending on where the damage occurs.
Who can host servers?
The server software will be available to everyone for both Windows and Linux from the very beginning. So no more of the same every day.
Das Game wurde von erfahrenen Moddern und Scriptern sowie Freelancern aus der Arma 3 und GTA Roleplay Scene erstellt.
Der Voice-Chat soll wohl ohne Teamspeak-Plugins o.Ä. funktionieren.
Viele Infos habe ich bei dem Streamer Ranzratte bekommen, welcher mit dem Leitenden Entwickler gut befreundet ist